Alfa 33 Stradale
Μια εξομολόγηση αυθόρμητη, ανεπιτήδευτη και ενστικτώδης όσο και η αρχέγονη αίσθηση της απόλαυσης της οδήγησης μετά από λίγους μόνο γύρους στην πίστα. Ό,τι πρέπει να ξέρεις για αυτή τη σπάνια μηχανή, σε μία λέξη!
…τρέμω!
Εμπνευσμένη από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της Αναγέννησης και τους τεχνίτες Ιταλούς καροσερίστες της δεκαετίας του ‘50 και του ‘60, η Alfa Romeo 33 Stradale γεννήθηκε από το πάθος μιας ομάδας ρομαντικών που πίστεψαν στο όνειρο.
Museo Alfa Romeo
Ένα αυτοκίνητο τόσο υψηλής συναισθηματικής αξίας, δεν μπαίνεις απλά μέσα και το οδηγείς όπως γίνεται σε μία οποιαδήποτε δοκιμή. Η διαδρομή που θα μας φέρει τελικά πίσω από το τιμόνι ξεκινά από την ιστορία της μάρκας, όπως αυτή παρουσιάζεται με κάθε μεγαλοπρέπεια στο Μουσείο του Αρέζε.
Πολλές φορές πρέπει να κοιτάξεις πίσω για να προχωρήσεις μπροστά με αυτοπεποίθηση. Και το παρελθόν της Alfa Romeo είναι γεμάτο από θησαυρούς που δείχνουν το πραγματικό μέγεθος αυτής της μάρκας και το τι μπορεί να κάνει στο μέλλον.
Bottega
Στη Bottega οι πελάτες συναντούν τους δημιουργούς για να δώσουν σε αυτό το έργο τέχνης την τελική του μορφή σύμφωνα με το προσωπικό τους γούστο: Χρωματικούς συνδυασμούς, φινίρισμα ταμπλό και κονσόλας από αλουμίνιο για το πιο φινετσάτο αισθητικό πακέτο “Tributo” ή ανθρακόνημα για το πιο σκληροπυρηνικό “Alfa Corse”, σχέδιο και χρώμα ζαντών, ανοιχτά ή κλειστά πίσω φτερά.
Και τα 33 κομμάτια της εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής έχουν πουληθεί με τιμή πάνω από €2,5 εκατομμύρια. Αλλά το sold-out δεν ήταν όσο εύκολο ακούγεται. Ο επικεφαλής του project Cristiano Fiorio ταξίδεψε σε κάθε άκρη του κόσμου συναντώντας δυνητικούς πελάτες, τους έφερε στην Ιταλία και τους έκανε το τραπέζι εκεί που τρώει τις Κυριακές με την οικογένειά του.
Κατάφερε να τους μυήσει στη θρησκεία της Alfa Romeo και να πάρει τις 33 πολυπόθητες υπογραφές πουλώντας αυτό που ελάχιστες μάρκες έχουν να προσφέρουν: Οικογενειακή ατμόσφαιρα, ενθουσιασμό και ατόφιο ιταλικό πάθος.
Carozzeria Touring Superleggera
Στο μικρό συνεργείο της Carozzeria Touring Superleggera γίνεται η αποκλειστικά χειροποίητη συναρμολόγηση από Ιταλούς τεχνίτες και μηχανικούς, όπως παλιά. Σε έναν ειδικό χώρο αφιερωμένο αποκλειστικά στην κατασκευή της σύγχρονης Alfa 33 Stradale, φτάνουν έτοιμα το carbon monocoque, ο κινητήρας και η μετάδοση.
Η συναρμολόγηση γίνεται αποκλειστικά στο χέρι. Για αυτόν ακριβώς το λόγο παραδέχονται και οι ίδιοι, κανένα αυτοκίνητο δεν είναι ίδιο με κάποιο άλλο. Σε ένα αντικείμενο φτιαγμένο με όλο αυτό το μεράκι, την εξειδίκευση και το πάθος που κάθε τεχνίτης αφιερώνει, οι μικρές αποκλίσεις είναι στοιχεία της μοναδικότητάς του. Η διαδικασία της κατασκευής διαρκεί περίπου 6 ως 6,5 μήνες.
Κάποιες μέρες στη δουλειά είναι καλύτερες από άλλες. Όπως όταν έχεις το κέντρο δοκιμών του Balocco αποκλειστικά δικό σου για τη μέρα. Για τον Philippe Delaire, επικεφαλής Chief Vehicle Engineer της Stellantis Motorsport που ανέλαβε το τεχνικό brief πριν την οδήγηση, ήταν κάπως άδικο ακριβώς απ' έξω να περιμένει με τις πόρτες ανοιχτές το σασί “μηδέν” της σύγχρονης 33.
Pista mode
Ελάχιστα αυτοκίνητα στην εποχή μας, ακόμη και αυτής της κλάσης, επιτρέπουν ή ακόμη καλύτερα ζητούν από τον οδηγό τους να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους σε τέτοιο βαθμό.
Θέλει από εσένα το 100%. Να φρενάρεις, να κατεβάσεις, να αγγίξεις το γκάζι νωρίς για να δώσεις ενέργεια στις τουρμπίνες. Και να τη οδηγήσεις εν τέλει περισσότερο με το δεξί πόδι και το διαφορικό, και λιγότερο με τα χέρια και το τιμόνι. Μέσα στα όρια που επιτρέπει το πρόγραμμα Pista.
…και τότε έρχεται ο ήχος του V6, και το κούμπωμα της ταχύτητας που ταρακουνάει όλο το αυτοκίνητο, με το τράβηγμα του μεγάλου αλουμινένιου paddle που έχει υπέροχη μηχανική λειτουργία και το νιώθεις σαν ένα αγωνιστικό σειριακό. Τα πετραδάκια ξεκολλούν από το μαλακό σαν τσίχλα πέλμα και χτυπούν στην κοιλιά του monocoque, καμιά φορά χορεύουν πάνω στα φτερά ή περνούν στην καμπίνα από το μικρό, σαν γραμματοκιβωτίου, άνοιγμα του παραθύρου. Και εκεί που ήσουν σχεδόν βέβαιος ότι η αθωότητα έχει πεθάνει, εμφανίζεται ξαφνικά μια μηχανή σαν αυτή και νιώθεις ακόμη ευάλωτος στην αναγκαιότητα της ομορφιάς
Strada mode
Τα δοκιμασμένα σε ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής βασικά μηχανικά μέρη όπως ο κινητήρας και τα ηλεκτρικά της Giulia, είναι μια εγγύηση για τη συμβατότητα με την καθημερινή χρήση. Η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης στο πρόγραμμα οδήγησης Strada, τα κλειστά κλαπέτα των εξατμίσεων που περιορίζουν τον ήχο και οι πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων που έρχονται νωρίτερα, σε πιο χαμηλές στροφές, υπογραμμίζουν τον GT χαρακτήρα.
Και αν για τα μεγάλα ταξίδια θα φαινόταν έτσι κι αλλιώς φυσιολογικό, σιγά σιγά αρχίζεις να σκέφτεσαι μήπως τελικά ένα αυτοκίνητο σχεδόν τριών εκατομμυρίων για να πηγαίνεις κάθε μέρα στο γραφείο (λέμε τώρα…) δεν είναι και τόσο τρελή ιδέα.
Λατρεύεις τα supercars; Στο GOCAR.gr θα βρεις αποκλειστικές δοκιμές των πιο extreme υπεραυτοκινήτων!
Παραγωγή: GOCAR ORIGINAL WORKS
Παρουσίαση: ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Κινηματογράφηση: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
Μοντάζ: ΜΑΝΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ
Επιμέλεια & Web development: GOCAR TEAM
Δημοσιεύτηκε: 10/11/25
